Tjänst 3. Podcast del 3 av 3 om bloggar.

Här hittas min tredje och sista podcast sändning i min tre dels serie om bloggar: —> Podcast del 3 av 3.

I den tredje och sista delen tar jag upp: några exempel på typiska bloggfunktioner, kort info om bloggportaler och hur man kan öka sina chanser till att få sin blogg att bli sedd.

Alternativt kan ni lyssna på den i denna spelare om ni inte vill ta er ända bort till min podcast weblog hos PodBean.

Källförteckning:

– Jonströmer, Anna. (2006). Bloggning. Docendo Sverige AB.

3 kommentarer »

  1. cinasblogg Said:

    Hej! Jag har precis lyssnat på dina tre podcastsändningar och jag är mycket imponerad! Sändningarna är väldigt lärorika och intressanta. Bra jobbat! 🙂

  2. Lisa Said:

    Hej

    Bra tips på hur man gör och hur man sprider sin blogg. Tycker du har tagit upp många grundläggande saker och uttryck som många funderar över vad de betyder.
    Bra att du tagit upp olika varianter för olika erfarenhet, att man kan välja tjänst efter vad man känner att man behärskar.
    Håller med dig om att det är viktigt att nischa sig och se till att sprida sin blogg, men framförallt som du säger att skriva om det
    man själv vill skriva om, inte vad man tror vad andra vill läsa.

    Mycket bra att lyfta upp sekretessen, att man ska vara uppmärksam men också att vara källkritisk och att använda sig av källor i sin blogg.
    Tydliga länkar till vilka sidor som finns, tips på vad man kan använda sig av. Intressant upplägg med lugn röst och bra information.
    Använde mig själv av samma tjänster och känner personligen att det inte är jättekul att höra sin egen röst men vad gör man inte 😛
    Bra jobbat!

    Källor;

    Castro Elizabeth (2005), Blogg med Blogger
    Sundbyberg, Pagina Förlags AB


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Kommentera

