Min 1:a kommentar till Johan Karlssons tre inlägg om Twitter

Jag valde att kommentera Johan Karlssons tre Twitter inlägg, då jag själv har skrivit om samma tjänst.

Kommentaren hittas även här —> Klicka här!

Mycket intressant läsning och dessutom skrivet på engelska. Jag tycker att du har skrivit och förklarat Twitter i dina inlägg på ett bra sätt som även får mig att fortsätta vilja läsa vidare om det du har skrivit. Det är även intressant att få läsa hur någon annan hanterar och skriver om samma tjänst och ämne som jag själv har valt att skriva om. Då du t.ex kan ha skrivit om nåt helt annat än vad jag har gjort, vilket resulterar i att jag lär mig mer om denna tjänst. Ett exempel är t.ex när du förklarar hur hashtags kan används på olika sätt utav Twitter användare. Då jag själv endast tog upp att man kan sortera inläggen i kategorier, medans du även tog upp att vissa kan använda hashtags på ett mer “komplicerat” sätt, då det blir svårare för andra att hitta och söka fram de hashtags som de har använt, som t.ex i ditt exempel: #BeingReallyIronic. Något som jag helt och hållet har missat, som är helt nytt för mig. Samt fick jag även veta att du hade nämnt mig i ett inlägg om mina Twitter inlägg, för att hänvisa till vidare läsning.

Jag tänkte dock passa på att nämna en annan info om Twitter som jag fick reda på i en kommentar utav Johan Nordlund, som inte jag kände till. Detta kanske är något nytt för dig, vad vet jag? Eller så kanske du redan känner till det. Om att det tydligen finns en fjärde grundare bakom Twitter som tydligen har varit helt okänd för omvärlden, som har kommit fram i ljuset nu i år. Det har tidigare bara nämnts om tre grundare. Mer om detta som Johan Nordlund skrev går att läsa här: –> https://brunettenfia.wordpress.com/2011/04/16/del-4-nyttig-eller-onyttig-info/#comments

Och innan jag avslutar så tänkte jag passa på att säga: Jättebra jobbat Johan! :)

Referens:
https://brunettenfia.wordpress.com/2011/04/16/del-4-nyttig-eller-onyttig-info/#comments

Lämna en kommentar