Min 2:a kommentar om Johan Karlssons tre inlägg om Podcast

Jag valde att kommentera Johan Karlssons tre Podcast inlägg, då jag själv har skrivit om samma tjänst. (Av någon konstig anledning så faller url:en i referensen bort i kommentaren till Johan, varför vet jag inte, har provat att skriva två gånger. Men den står med här.)

Kommentaren hittas även här —> Klicka här!

Hej!

Som jag skrev tidigare så tycker jag att du skriver och förklarar på ett bra sätt, samt att man vill fortsätta att läsa det du skriver om. Jag tycker att du tog med ett bra exempel på själva planeringen och skissen utav huvuddragen på podcasten i ditt andra inlägg. Det är sånt som är bra att tänka på. Sedan gillade jag citatet som du använde “if you fail to plan, you plan to fail”, vilket stämmer väldigt bra. Samt även det du skrev: “Choose a topic or theme that you love to talk about, no matter how corny or obscure the subject may be!” Det är nog viktigt att ta ett ämne som man älskar att diskutera och prata om, även om ämnet kanske kan kännas banalt, töntigt eller vad det nu kan vara. Det kanske finns en del som drar sig för att välja något som de älskar pga att de är “rädda” för vad andra ska anse. Man ska nog skjuta sådana tankar åt sidan, för alltid finns det någon som vill och är intresserad av att lyssna. Måste säga att det var ett riktigt bra budgettips om garderoben som du tog upp, det kanske är värt att testa. :) Bra checklista, länkning till audacity samt länkning till audacitys tutorial. Jag vet inte om jag har så mycket mer att komma med eller jo, kanske vart man kan publicera podcasts någonstans, att du kanske hade kunnat tagit med en kort länk i detta till någon sida i ditt inlägg precis så som du hade gjort med programmet audacity. (Jag såg dock sen att det fanns info om detta i tutorialen som du länkade under “Sources”, så det behövs väl kanske egentligen inte). Men annars är ett exempel t.ex PodBean. Så jag har dock inget att anmärka på överhuvudtaget, jag tycker att du har fått med allt om podcasts. Du har som sagt skrivit och publicerat jättebra inlägg.

Jättebra jobbat! :)

/Ann-Sofie

Referens:
– PodBean (2006-2011). (Elektronisk) Tillgänglig: < http://podbean.com/ >   (2011-05-12)

Kommentera

